ناسا و پروژه کنترل هدایت سیارک ARM
متن دلخواه شما
12 آذر 1394 ساعت 17:15 | بازدید : 416 | نوشته ‌شده به دست ERFAN-OLYAEE | ( نظرات )

ناسا برای طرح دیوانه وار خود به شدت عجول به نظر می‌رسد. حدود سه ماه قبل بود که ناسا از تحقیقات سری خود جهت به دست گرفتن هدایت یک سیارک و انتقال آن به مدار ماه پرده برداشت.

ناسا برای طرح دیوانه وار خود به شدت عجول به نظر می‌رسد... حدود سه ماه قبل بود که ناسا از تحقیقات سری خود جهت به دست گرفتن هدایت یک سیارک و انتقال آن به مدار ماه پرده برداشت.

ناسا و پروژه کنترل هدایت سیارک ARM

این پروژه هم اینک با نام ARM (اختصار Asteroid Redirect Mission) شناخته می‌شود و امروز ناسا اعلام کرد که پیشرفت پروژه زودتر از موعد اتفاق افتاده و این مرکز فضایی قصد دارد تا قبل از سال 2019 فضاپیمای روباتیک خود را به همین قصد راهی فضا کند.

در حال حاضر ناسا بین مدلی بسیار کوچک و یا بزرگ‌تر از سیارک مدنظر خود در حال بررسی‌ است. طبق برنامه ریزی، سیارک مناسب پروژه باید تا یک سال قبل از ارسال فضاپیمای روباتیک انتخاب شده باشد و به نظر می‌رسد این اتفاق هم اینک در مراحل نهایی خود قرار دارد.


تلسکوپ اسپیتزر اسپیس که وظیفه شناسایی سیارک‌های کاندید این پروژه را بر عهده دارد، به تازگی موارد بسیار مناسبی را رهگیری کرده است. این کاندیداها در حال حاضر به 9 مورد می‌رسد، اما ناسا تحقیقات بیشتری را تا یک سال قبل از آغاز پروژه انجام خواهد داد.

به دست گرفتن هدایت چنین سیارکی مرحله نخستین این پروژه می‌باشد و ناسا در مرحله بعد آن را به مدار ماه هدایت خواهد کرد تا از این طریق راه رابه ادعای ناسا جهت «درک بهتر آغاز منظومه شمسی» فراهم کند. ناسا همچنین خبر داده که در ادامه پروژه و بعد از جاگیری این سیارک در مدار ماه، جهت تحقیقات بیشتر فضانوردهایی نیز به این سیارک ارسال خواهد شد.
منبع : دیجی کالا  - TechnoBuffalo


سیستم وبلاگدهی

-

سیستم وبلاگدهی


|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب